DSCF0880Nagu lubatud – pikemalt piparkoogitaignast.

Piparkoogitaigen on üks neist asjadest, mis tahaks enne kasutamist natuke aega seista ja maitsestuda. Palju vürtse, mis tahavad tasakaalu loksuda. Seetõttu on jõuluhooajaks hädavajaliku piparkoogitaigna valmistamine üks neist asjadest, mis harukordselt hästi sobivad advendiaega. Paar aastat olen teinud sõprade-naabrite-hõimlaste vahukoorega retsepti järgi, aga nüüd sattus just enne adventi näppu tatraretseptide raamat, milles piparkoogid ka sees ja no muidugi ma ei suutnud vastu panna.

Nüüd on vist see koht, kus ma peaks ära manima, et me ei ole üldse gluteenitalumatud ega padurohelised. Mul on lihtsalt tekkinud selline tervislikkusepüüdluse hasart! Nii tore ju teada, et toidad peret täisväärtusliku tervisliku – tõesti toitva ja mitte organismi kurnava toiduga!

Kui sa tatart vihkad, ära seda retsepti kasuta – maitse jääb kindlasti teistsugune kui tavaliselt. Aga minu meelest pigem pähkline kui tatrane – mulle meeldib! Peamine viga on muidugi hind – tatrajahu on ikka kolm korda kallim kindlasti kui nisujahu. Sellegipoolest, ma täpselt küll ei arvestanud, aga arvan, et kilohind tuleb tõenäoliselt umbes nagu poes leiduval pärisvõiga (nisujahust) gurmeetaignal. Ehk siis ikkagi on soodne!

Taignatükikese maitsmisel selgus muidugi veel üks tõsiasi – vürtse on retseptis vähe-vähe-vähe!! Pane ometi kahekordne kogus!

Piparkoogitaigen tatrajahust

1 dl pruuni suhkrut
1 dl tumedat suhkrusiirupit
2 tl kaneeli
1 tl ingverit
1 tl kardemoni
0.5 tl nelki
125 g võid
1 muna
1 apelsini riivitud koor
5 dl (300 g) tatrajahu
1 tl küpsetuspulbrit

Kuumuta siirup ja suhkur keemiseni, lisa maitseained (minu arvates võiks panna kahekordse koguse, et tuleks ikka vürtsikad ja mitte liiga tatrajahu-maitselised). Lisa ka või, kuumuta, kuni või on sulanud.

Sega jahu ja küpsetuspulber omavahel, lisa koos muna ja apelsinikoorega pisut jahtunud siirupile. Mina tsitruseid süüa ei saa ja tsitrusekoore riivimine on maailma kõige tüütum asi niikunii, seega apelsinikoort ei pannud.

Sega kokku, mässi toidukilesse ja pane külmkappi maitsestuma – vähemalt üleöö.

Ja mis pentsik koogivorm see taignapakkide kõrval ilutseb? Sellest juba homme!

