OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vastlakuklid olid meil eile midagi-kuidagi, aga ikkagi maitsvad. Midagi-kuidagi, kuna tehtud saiatagnast, mitte kuklitaignast, ja sulatatud-soojendatud sügavkülmast. Väga soovitan, muide! Teisipäevasel päeval pärmitainast teha… Pigem suur kogus mõnel laupäeval, muist prae kõrvale ja muist sügavkülma. Niimoodi saab vastlakuklit juba hommikukohvi kõrvale!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ja ühtlasi saab niimoodi teoks teha (tobedalt?) ambitsioonikaid unistusi pliinidest. Nii, nagu peab – kaks päeva käärinud tatrajahu-õlle-piima-pärmi juuretise baasil, 6 munakollasest ja vahustatud -valgest. Siiamarja ja kõige juurde kuuluvaga. Juuretise kogus oli selline, et pliine sai siia-sinna teistelegi pakkuda. Muidu ma kalamarja ab-so-luut-selt ei söö, aga sellises koosluses, mmm.

Ja nüüd muidugi tuhkapäev ja suude vesistamine. Paastumisest vanade- ja uute reeglite järgi sai eelmisel aastal põhjalikult kirjutatud, aga (nagu mul igal aastal juba on kombeks öelda) mis sest kõigest välja tuleb… Paastukohustust minul ei ole, kuna on imik. Lihast loobume reedeti aastaringselt niikuinii. Mis siis jääb… Uute reeglite järgi mitte midagi! Minu peamine probleem igal aastal on asjaolu, et ma ei oska lihtsalt piisavalt lihavabasid toite teha, mida lapsed ka sööks. Katsume kuidagi probleemist ümber saada – otsustasime Abikaasaga hommikuti lihatooteid mitte süüa, tema katsub hoida ka lõunad lihavabad ja kui ma siis õhtuks kastme ja lisandi eraldi teen, tuleb lihavabadus võibolla isegivälja. Aga teate, mis on alguses kõige keerulisem? Meeles pidada mitte kogemata liha süüa!

Ja siis muidugi kommid-küpsised-koogid. Paastuaja magusahamba abimeest värskeid datleid on külmikus veel üksjagu alles. Ja kui paastuda ei või, siis õhtusest näksimisest saab ju ikka loobuda.

See kõik on muidugi “jutuks hea küll”, nagu minu kadunud Mamma ütles, Suureks nädalaks tuleb välja ikkagi midagi-kuidagi. Kui mõne vaimse-vaimuliku midagi-kuidagi reaalselt tehtud ka saan, kirjutan edasi.

Viljakat paastuaega!

P.S. Kes paastuajaks vaimse kasvamise inspiratsiooni vajab, siis sellel teemal ilmus mul just väike artikkel Objektiivi portaalis.

