OLYMPUS DIGITAL CAMERAAdvendiaeg on mu lemmik! Aga ma olen kaks nädalat magamata!

Umbes nii võiks kõlada meie kodukiriku moto praegusel eluperioodil. Meil ei ole veel kõik valmis! Pigem on väga vähe valmis! Aga teate, see natuke ongi tore. On päris ettevalmistusaeg ja kõik tuleb tasapisi ja ootusetegevusi jätkub.

Peaaegu täiesti juhuslikult kujunes laupäevane õhtusöök üsna pidulikuks (tänu paar nädalat tagasi väga lähedalt väga ökolt saadud poolele lambale ja soovile sügavkülma selle jagu ruumi teha) ja täiesti täiesti juhuslikult meenus mulle viimasel hetkel – kirikukalendri vana-aasta! Pidu! Ainult säraküünlaid ei õnnestunud siiski saada – elu tuli vahele. Ehk järgmisel aastal!

Pühapäeval võtsime välja jõulusõimed. Lapsed lunivad enda oma juba nädalaid! Loomulikult tuli tagada ka päkapikuvalmidus ülesriputatud jõulusokkide näol.

Sel aasta on jälle kavas jõulupuding – see on juba valmis! Naudin juba ette seda muretut meelt, millega ma ta esimesel jõulupühal Änni (minu ema) juurde lihtsalt kaasa haaran. Piparkoogitaigna aines on ka olemas, aga tegemiseni pole veel ei jõudnud. Pehmet piparkooki aga mingi ime läbi juba tegime!

Abikaasa käis Mammiga (oma emaga) maal ja tõi kastide viisi parimat pärjamaterjali. Tegin lauale pärja ära – suvel Võru kaltsukast leitud ammu-ammu igatsetud ümmarguse pärjaraami abiga, milles küünlajalad juba sees on (vaata pilti). Aga uksepärgi pole mitte viitsinud teha veel. No olgu, vabandust, see kõlas ebaviisakalt – uksepärgade tegemiseks pole veel vaimu peale tulnud. Sellegipoolest mul teile mõned näpunäiteid ja ostuvihjed!

Nimelt Koduekstrast võib praegu saada hõbedasi kandikuid, mis vähendavad laual asetseva pärja sündsusetut okastelaotamist ja millega on lihtsam pärga jaanuaris aknast välja visata (sinna sisse saab siis panna paksud küünlad). Lisaks peaks seal olema kenasid nelja peenikese küünla aluseid (kodulehelt ei leidnud, aga Järve keskuse ajakiri väitis olevat!), kuhu saab ridamisi panna peenikesed küünlad koos igihaljaste okstega ja seega täielikult pääseda tubasest pärjavaevast!

Kes aga uksepärga ei taha või ei jõua ise teha, siis ukse ees (heh) on tervelt kaks laata – Kohila Mõisakooli– ja Vanalinna Hariduskolleegiumi-Püha Miikaeli Kooli omad -, kust võib kindlasti mitmesuguseid pühadekaunistusi ja pärgasidki leida. Esimene toimub sel laupäeval, 3. detsembril, Kohilas ja teine nädal hiljem, 10. detsembril, Tallinnas.

(Peenikesi liturgilistes värvides küünlaid (kolm violetset ja üks roosa – advendi kolmanda ehk “Gaudete”-pühapäeva tarvis) olen mina saanud Tallinna Kaubamaja toiduosakonnast, ja Tigeri poes, tundub mulle, leidub kõiksugu värvides pakse.)

Tasapisi ja tagasihoidlikult, aga “midagi kuidagi” on parem kui “hambad risti”!

Ilusat esimese advendinädala jätku!

